נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

אם אתם עומדים (במזל טוב) בפני פתיחת עסק חדש, אחת מההחלטות המהותיות הראשונות אשר תצטרכו לקבל בנוגע אליו, היא הגדרת מעמדו מבחינה חשבונאית – עוסק פטור, עוסק מורשה או אולי חברה בע”מ.

החלטה קריטית זו נקבעת על פי מספר קריטריונים חשובים כתחום פעילותו של העסק, היקפי פעילותו העתידיים, מספר המועסקים בו ואף – תוכניותיכם לפיתוחו ולצמיחתו. את ההתניה הראשונה להיותו של העסק עסק מורשה, מציב תחום פעילותו, שכן, עיסוק באחד מהמקצועות החופשיים הבאים רפואה, פסיכולוגיה, פיזיותרפיה, שמאות, ראיית חשבון, הנהלת חשבונות, ביטוח, תרגום, ייעוץ, טכנאות, חקירות פרטיות, אדריכלות, הנדסאות, אגרונומיה, תיווך, סחר ותיווך במכירת כלי רכב, הפעלת בית ספר לנהיגה וכד’, ייאלץ אתכם להירשם כעוסק מורשה, וזאת, ללא תלות בהכנסתכם השנתית העתידית.

בעלי עסקים שאינם נמנים על תחומי העיסוק הללו, אולם מחזור הכנסותיהם השנתי צפוי להיות גבוה מ- 99,893 ₪ (נכון לשנת 2021), אף הם, צריכים להירשם כעוסקים מורשים!

 

מה זה אומר, בעצם, להיות עוסק מורשה?

כעוסקים מורשים, תהיו מחויבים בגביית מע”מ בגין העסקאות שאותן ביצעתם, תידרשו להוצאת חשבונית-מס ללקוחות ותוכלו להתקזז על המע”מ שאתם משלמים רכישות ובהוצאות השוטפות המוכרות שלכם. במקביל לכך, תחויבו בהגשת הדוחות התקופתיים לרשויות המס ובניהול חשבונות מקצועי. משרד אבי פתרונות מיסוי ליווה בעלי עסק מכל תחומי העיסוק ומגזרי המשק הישראלי שמעמדם הוא עוסק מורשה.

יש לכם את הרשות להיות מורשים!

אבי פתרונות מיסוי מאפשרת לכם להתמקד בליבת פעילותכם העסקית בראש שקט, וללא כל חשש מהתנהלות חריגה, ממכתבי התראה ומקנסות.

לאור נסיוננו, אנו מסוגלים ללוות ולייצג אתכם, משלביו הרעיוניים הראשונים של העסק ולכל אורך פעילותו השוטפת, תוך סיוע בנקודות הבאות:

  • בחינת ההצדקה להקמת העסק וכדאיותו
  • הערכת ההשקעה הנדרשת להשקת העסק ולתפעולו
  • פתיחת תיק במס הכנסה, במוסד לביטוח לאומי ובמע”מ
  • הקמת מערכת הנהלת החשבונות
  • ביצוע הנהלת חשבונות חודשית
  • בקרת תזרים מזומנים
  • טיפול בהכנת הדוחות החודשיים והשנתיים והגשתם לרשויות השונות
  • הוצאת דוחות פעילות שוטפים המאפשרים לכם לנטר ולזהות מגמות בפעילות העסקית שלכם
  • ניהול ההוצאות המוכרות לצורך הפחתת שיעור המס
  • ביצוע עדכונים שוטפים אודות שינויי חקיקה הנוגעים לפעילות העסק
  • ביצוע תכנוני מס לעסק לצמצום היקף המיסוי המוטל על העסק
  • טיפול בתשלום משכורות
  • עריכת הצהרות הון
  • מתן ייצוג מקיף ומקצועי מול רשויות המס

נושאים נוספים

יועץ מס וחשבונאי מוסמך

יועץ מס וחשבונאי מוסמך – חשוב לכל עסק להקים עסק לבד וללא עזרה זה כמעט בלתי אפשרי. למעשה, זה גם לא כל כך נבון. על

ייעוץ מס בכרמיאל

ייעוץ מס בכרמיאל, מדוע זה חשוב? כולם יודעים שמס הכנסה בישראל נחשב לגבוה, בהשוואה להרבה מדינות אחרות. אבל האם ידעתם שהרבה אנשים משלמים מס ביתר?

סגירת תיק מע”מ

סגירת תיק מע”מ – מה זה אומר  כל בעל עסק ישראלי שפועל כחוק ביצע בעבר פתיחת תיק במע”מ. הפעם מסבירים ממשרד אבי פתרונות מיסוי כל

ייעוץ וליווי עסקים קטנים

כמעט כל איש עסקים מצליח החל את דרכו עם ניהול עסק קטן. אך יש לזכור כי גם בניהול עסק קטן ישנם אתגרים די גדולים. אם

הנהלת חשבונות בקריות

מקימים עסק או שאתם מרגישים שמשהו בעסק צריך יד מכוונת בעלת רקע פיננסי? נסביר מי צריך הנהלת חשבונות בקריות וכיצד היא יכולה להועיל גם לכם.

שירותי הנהלת חשבונות לעצמאים

שירותי הנהלת חשבונות לעצמאים, מה זה אומר מה זאת אומרת שירותי הנהלת חשבונות לעצמאים, האם רק רואה חשבון יכול לטפל בכך או שאפשר לבד? כל

פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי

פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי, מי צריך ומתי מי שמתחיל לעבוד כעצמאי וכל מי שמקים עסק או חברה צריך להסדיר את הנושא מול כמה וכמה

פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה

פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה – מה חשוב לדעת  הקמה של עסק חדש מצריכה ביצוע כמה צעדים חיוניים. אחד החשובים שבהם נקרא פתיחת תיק עצמאי

פתיחת עוסק מורשה שלבים

במדינת חוק, כל אחד יכול לפתוח עסק, אבל צריך להצהיר על כך. בשפה המקצועית מקובל לקרוא לתהליך הזה “פתיחת תיקים”. ברגע שאתם מקימים עסק עצמאי,

שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ

שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ, מה זה אומר ניהול החשבונות בעסק מהווה חלק חשוב בהתנהלות הפיננסית של חברות ושל עצמאים. ניהול החשבונות יכול להתבצע בשתי

שירות הנהלת חשבונות לעסקים

הנהלת חשבונות – עסקים קטנים שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים כוללים בתוכם התנהלות שוטפת מול רשות המיסים, מע”מ וביטוח לאומי. ושירותים אילו הניתנים ע”י משרד

שירותי הנהלת חשבונות

שירותי הנהלת חשבונות ושכר שירותי הנהלת חשבונות ושכר מתאים לכל סוגי העסקים בכל היקפי הפעילות, וכוללת ניהול ספרים שוטף, דיווחים ותשלומים למוסדות ולרשויות, דיווחים חד

פתיחת תיק עוסק מורשה

עוסק מורשה ופטור -הבדלים פתיחת תיק עוסק מורשה הוא הצעד הראשון לפתיחת עסק בעל מחזור הכנסה שנתית של מעל ל-99,893 ש”ח. ישנם שתי דרכים לפתיחת

פתיחת תיק עוסק זעיר

עוסק זעיר – הגדרה “עוסק זעיר” או “עוסק זעיר פטור” היו מונחים המגדירים עסק קטן ועוסק עצמאי עד לתיקון חוק מס ערך מוסף ב-2002, מאז המונח שהתקבל

פתיחת תיק עוסק פטור

מיהו עוסק פטור? עוסק פטור מוגדר בחוק מס ערך מוסף כעוסק עצמאי שמחזור עסקאותיו השנתיים אינו עולה על 99,893 נכון ל-2021. תהליך פתיחת תיק עוסק

רואה חשבון מומלץ בחיפה

עבודתו של רואה החשבון מתבטאת בכמה רבדים. עליו מוטלת החובה לוודא כי העסק מתנהל בצורה תקינה מבחינת תשלום המשכורות לעובדים, עליו לוודא כי התנהלות העסק

פתיחת תיק עצמאי

כל אדם שמעוניין לפתוח עסק עצמאי, הן אם מדובר בעוסק מורשה, הן אם מדובר בעוסק פטור והן אם מדובר בעוסק זעיר, חובה עליו לפתוח תיק

רואה חשבון

עבודתו של רואה החשבון מתבטאת בכמה רבדים. עליו מוטלת החובה לוודא כי העסק מתנהל בצורה תקינה מבחינת תשלום המשכורות לעובדים, עליו לוודא כי התנהלות העסק

יועץ מס בחיפה

ייעוץ מס ע”י איש מקצוע יועץ מס הינו איש מקצוע המתנהל בעיקר מול עסקים בבעלות עצמאית, הן כשמדובר על עצמאים נותני שירות והן כשמדובר על

פתיחת תיק במס הכנסה לשכיר

פתיחת עסק – מס הכנסה מס הכנסה הינו גוף שאיש אינו מעוניין להסתבך איתו. מדובר בזרוע הביצועית של המדינה לגביית תשלומים עבור המדינה מכל אדם

פתיחת תיק מס הכנסה

פתיחת תיק במס הכנסה – תהליך: מס הכנסה הינו תשלום חובה המוטל על כל אדם בישראל המרוויח תשלום עבור שירותים שהוא מספק, או שכיר המקבל

פתיחת תיק במס הכנסה לקטין

פתיחת תיק במס הכנסה- סיבות:   כל עובד בישראל, הן אם מועסק כשכיר והן אם הוא עובד כבעל עסק עצמאי, חייב להפריש מס הכנסה. מס

החזר ביטוח לאומי לעצמאים

כל עובד המקבל שכר בישראל מחויב בתשלומי ביטוח לאומי. תשלומי ביטוח לאומי מחולקים לשניים: ישנו החלק שמופרש לביטוח לאומי וישנם דמי בריאות המיועדים לקופות החולים.

ייצוג עסקים מול רשויות המס

אם אתם בעלי עסק, ודאי חוויתם את הקושי, את התסכול ואת בזבוז הזמן הכרוכים בהתנהלות מול מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע”מ. אך קשיים אלו הם רק ההתחלה… התנהלות לא מקצועית מול מקבלי ההחלטות בגופים אלו, תגרום לכם, כבעלי עסקים, הוצאות כבדות כתוצאה מתכנון מס לקוי או

הצהרות הון

כלי הצהרת ההון נולד על מנת לאפשר לרשויות המס במדינה לעקוב אחר ההון והנכסים שצברתם בתקופת זמן מוגדרת, כעצמאיים או כשכירים בעלי שכר גבוה. הצהרת ההון, אותה תידרשו להגיש עם הקמת העסק ולאחר מכן מידי 4 שנים, היא למעשה הצהרה שלכם אודות כל נכסי הנדל”ן הרשומים על שמכם, תיקי השקעות, כלי רכב, חסכונות, קרנות השתלמות ועוד.

ליווי לעוסק פטור

פותחים עסק קטן או ביתי שמחזור ההכנסות השנתי בו צפוי להיות נמוך מ-98,707 ₪ (נכון לשנת 2017)

ואינכם נמצאים ברשימת בעלי המקצועות המחויבים במעמד “עוסק מורשה”? אם כך, המעמד החשבונאי המתאים לצרכים שלכם הוא “עוסק פטור”.

ליווי לעוסק מורשה

עומדים בפני פתיחת עסק?

אחת מההחלטות הראשונות שתידרשו לקבל היא הגדרת מהותו מבחינה חשבונאית.

האם עוסק פטור? עוסק מורשה? ואולי חברה בע”מ? החלטה זו תיקבע על פי תחום עיסוקכם,

מחזורי הפעילות הצפויים בעסק, מספר המועסקים ותוכניות הצמיחה שלכם.

מהו עוסק מורשה?

חשבות שכר

חשבות שכר. מקצועיות ששכרה בצידה.

חשבות השכר היא מהתחומים הרגישים והדינמיים ביותר בעולם החשבונאות. שינויי החקיקה הרבים והפסיקות שהתרחשו בשנים האחרונות בתחום השכר ותנאי ההעסקה של העובדים במשק הישראלי, הפכו את חשבות השכר לתחום מקצועי המחייב מיומנות, בקיאות וידע עשיר ועדכני

החזרי מס לשכירים

הידעתם? ייתכן שמס הכנסה חייב לכם כסף.

תשלום מס כחוק היא חובה אזרחית. אם שילמתם מס הכנסה על משכורות או על רווחי הון שצברתם בבורסה, קיימת אפשרות שאתם זכאים להחזרי מס מהמדינה.

דוחות שנתיים

אם אתם עצמאיים או בעלי שליטה בחברה, עליכם להגיש על פי חוק, דוח שנתי. דוח זה, המסכם את ההכנסות מול ההוצאות שלכם בשנה האחרונה, מסייע לכם לקבל מידע ברור אודות ההתנהלות העסק שלכם בשנה האחרונה. בנוסף, הדוח השנתי מאפשר לרשויות המס לעקוב ולפקח על התנהלותכם החשבונאית ולחשב את שיעור המס בו תחויבו.

ייעוץ וליווי עסקים

הקמתם עסק המציע שירות או מוצר מבוקש, הלקוחות מרוצים והעתיד נראה מבטיח אך האם אתם באמת יודעים מהו מצבו הכלכלי והחשבונאי? האם ישנם תחומי פעילות הגורמים לכם הפסדים, מעכבים את צמיחתו של העסק ואף עלולים לסכן את עצם קיומו?

הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות מקצועית – כי ידע הוא, תמיד, כוח הקמתם עסק שמציע שירותים או מוכר מוצרים מבוקשים, הלקוחות שלכם – מרוצים והעתיד שלכם, לכאורה, נראה